Leerplein055 belt via Managed Services

22-06-2016

De 28 basisscholen die vallen onder Leerplein055 waren allen voorzien van traditionele telefonie. Alle subvestigingen, inclusief het hoofdkantoor, hadden hun eigen telefooncentrale met een wirwar aan abonnementen. Er was weinig overzicht en veel onderhoud. Hierdoor rezen de kosten vanzelf de pan uit.

Men wilde graag alles centraal geregeld krijgen, meer inzicht hebben en alles makkelijker beheersbaar krijgen. Niet geheel onbelangrijk; de kosten voor telefonie wilden men graag sterk omlaag brengen. Deze vraagstellingen konden we heel mooi aanbieden via onze Managed Services oplossing.

Eerst moest Leerplein055 over op een nieuwe IP- beveiligingscentrale, ook uitgevoerd door Hollander Techniek, waarna we de telefonieoplossing op de bestaande datalijn konden toepassen. We creëerde één centraal telefonieplatform in de cloud voor alle locaties. Alle locaties beschikken nu over hun eigen telefoonnummer, men kan onderling gratis bellen en ook het bellen naar vaste- en mobiele nummers in Nederland is afgekocht.

Voordelen van de Managed Services oplossing:

  • Besparing op de belkosten
  • Een lager benodigd budget voor de infrastructuur
  • Sterk verminderde beheers- en onderhoudskosten
  • Snelle service door standaardisatie. Hierdoor kan er snel geschakeld worden bij een vervangingsvraag en snel op afstand (remote) een storing worden opgelost.
  • Totaaloverzicht en beheersbaarheid

De kosten voor de infrastructuur en telefonie is inmiddels door de geboden Managed Service oplossing met minimaal 15% omlaag gebracht.

Tegelijkertijd is Hollander Techniek voor drie jaar lang contractueel verantwoordelijk voor de service- en onderhoud van de Elektrotechnische-, Werktuigbouwkundige- en Beveiligingsinstallaties.

Meer over Managed Services

 

Rob van Kempen
Manager Zorgtechnologie
055-368 1371 |  

Mail Rob van Kempen

Deel deze pagina: