New Store | creëer de ultieme shopbeleving vanuit data

13-12-2016

New Store. Hollander Techniek communiceert het aan de gevels van onze vestiging in Amersfoort. Maar wat houdt deze “nieuwe winkel” in? Het houdt in ieder geval in dat de winkelier zich met zijn propositie en invulling van de customer journey blijft aanpassen aan de wensen en het gedrag van de klant. Maar hoe blijf je als retailer relevant en creëer je met data een ultieme shopbeleving?

De consument aan het roer

Vroeger bepaalde de retailer wat een consument kon kopen. Die rollen zijn nu omgedraaid. In de ‘nieuwe winkel’ bepaalt de consument het aanbod van de retailer.  De consument is ook minder loyaal aan zijn 'eigen' winkel. Daarom wordt het steeds belangrijker om de ‘band met de klant’ te versterken. Een relevant aanbod, interactie met de klant en gekwalificeerd personeel speelt hierbij een cruciale rol. Data vormt hierbij de basis.

Shopbeleving vanuit data

De hele customer journey moet zo gemakkelijk verlopen, dat er geen enkele drempel meer is. Consumenten verwachten zowel online als offline een consistente en uitstekende shopervaring. De inzet van real-time analytics en data vormen hierbij de basis. Dankzij data ben je in staat om een relevant en persoonlijk aanbod te bieden. Een goed voorbeeld van een persoonlijk afgestemd aanbod is YouTube. Aan de hand van de interesses van de bezoeker stelt YouTube soortgelijke video’s voor. Zo wordt de bezoeker verleidt om steeds weer door te klikken op de voor hem relevante video’s. In de winkel verwacht de consument ook steeds meer inspiratie en gemak. Door data op een gerichte manier toe te passen maak je het verschil in winkels en kun je als retailer betere strategische keuzes maken op basis van feiten.

Store intelligence van Hollander Techniek

Als system integrator zijn wij in staat om in te spelen op de veranderende rol van de fysieke winkel. Door middel van data analyse en monitoring helpen we retailers een ultieme shopbeleving te creëren bij hun klanten. In dit artikel nemen wij jullie graag mee in een tweetal data-driven solutions.

  1. Instore Analytics
  2. Datadriven beheer & monitoring technische installaties

Instore Analytics

Shopbeleving begint met klantinzicht. Welke route nemen klanten door de winkel? Waar blijven ze het langst staan of is er sprake van dwaling? Hollander Techniek maakt deze data inzichtelijk met het Instore Analytics concept; de Google Analytics van de fysieke winkel. Op basis van heatmaps, stopmomenten en tellingen krijgt de retailer inzicht in het werkelijke gedrag van je bezoeker. Met dit inzicht zijn retailers in staat om winkels optimaal in te richten. Enerzijds voor de shopbeleving en het gemak van de klant, anderzijds voor het behalen van een hoger rendement. Lees hier verder hoe wij u kunnen helpen uw winkels te optimaliseren met Instore Analytics

Datadriven beheer & monitoring technische installaties

Voor een gestroomlijnde shopervaring is het van belang dat alle technische installaties en systemen naar behoren blijven werken. Hollander Techniek neemt graag de aandacht voor storingen en systemen over. ‘Techniek de winkel uit’, dat wil zeggen dat u als retailer geen omkijken meer heeft en wij de exploitatie volledig van u overnemen. Het winkelpersoneel en hoofdkantoor kunnen zich hierdoor blijven focussen op hun primaire taak: aandacht voor de klant. U als retailer ontvangt de functionaliteit en wij zorgen voor de technische realisatie en de instandhouding. Bij de instandhouding zijn First Time Fix en het verhogen van de kwaliteit in de winkels de belangrijkste speerpunten. Data analyse en remote beheer van storings- en onderhoud maakt dit allemaal mogelijk.

Bent u geïnteresseerd in het gebruik van data voor uw winkels? Neem contact op met Karin de Bleyser.

Contact

Karin de Bleyser

Karin de Bleyser
Sr. Business Consultant Retail
+31 6 3900 69 25 | 

Mail Karin de Bleyser

Deel deze pagina: