Onze servicemonteurs werken onverminderd door

06-04-2020

Supermarkten zijn enorm belangrijk voor de continuïteit van onze samenleving. Ze voorzien ons in onze basisbehoeften van eten en drinken. Zeker in deze tijd zijn supermarkten belangrijker dan ooit tevoren. Maar wat als er een storing is in de winkelautomatisering, telefooninstallatie of beveiligingsinstallatie? Het is van belang dat er dan zo snel mogelijk een monteur naar de supermarkt toe gaat om de storing te verhelpen. De servicemonteurs die dit doen dragen op die manier bij aan de vitale processen in onze samenleving. Vandaar dat deze functiegroep dan ook is toegevoegd aan de lijst met cruciale (of vitale) beroepen van de Rijksoverheid. Werken als servicemonteur is in deze tijd wel net even anders dan normaal, merken ook de monteurs van Hollander Techniek.

Onverminderd doorwerken

De winkels van onder andere AHOLD door laten draaien, ‘no matter what’. Dat is de uitdaging waar onze servicemonteurs voor staan. Ze zijn zich maar al te bewust van deze belangrijke verantwoordelijkheid. Maar natuurlijk zijn er zorgen. “Onze monteurs komen op zoveel plekken door heel het land en lopen in die zin best een risico besmet te worden met Corona. Ze hebben fysiek te maken met medewerkers van de winkels, winkelend publiek en hun eigen collega’s. Veruit de meeste mensen houden zich aan de voorschriften op het gebied van hygiëne, maar een enkeling ook niet. Ik vind het dan ook logisch dat ze hun zorgen uitspreken. Wat als ik ziek word? Hoe kan ik voorkomen dat winkelend publiek te dichtbij komt? Ondanks die zorgen gaan ze toch onverminderd door. De bereidheid binnen het team om hun werk te doen is zo groot en het risico weerhoudt onze monteurs niet om de klant te blijven helpen.” vertelt Ronald van der Sar, Service Manager Retail.

Extra maatregelen

Alle servicemonteurs van Hollander Techniek zijn goed uitgerust met hygiënemiddelen. Daarnaast hebben ze instructies ontvangen over hoe ze zoveel mogelijk contactloos kunnen werken. Ronald: “Naast de richtlijnen van het RIVM hanteren wij voor de monteurs nog een paar extra regels. Zo wordt het ondertekenen van de werkbon niet meer gedaan voordat de tablet of pen is ontsmet. En soms komen onze klanten zelf met extra maatregelen, bijvoorbeeld dat de monteur onder toeziend oog zelf de werkbon ondertekent om zoveel mogelijk contact te voorkomen. Samen, met klanten en collega’s, zorgen we ervoor dat de processen blijven draaien.”

Mede namens Ahold wil Hollander Techniek iedereen die een bijdrage levert aan het laten doordraaien van onze supermarkten, hartelijk bedanken voor de enorme inzet in deze buitengewone omstandigheden. Blijf vooral aan elkaar denken!

Deel deze pagina: