Gelders Have Groep

Gelders Have Groep en Hollander Techniek

Opdrachtomschrijving

‘Heeft mijn huidige server wel voldoende capaciteit voor onze schaalgrootte, of moeten we vervangen?’, Vroeg Directeur ten Have van Gelders Have Groep zich in eerste instantie af. Ook waren aspecten als service, beheersbaarheid, inbellen op afstand en in de toekomst kunnen uitbreiden belangrijk. Na enkele gesprekken kwam een hosting oplossing al gauw als optie naar boven drijven.

Oplossing

Hollander Techniek is in gesprek gegaan met de klant om te achterhalen welke wensen zij hadden. In samenspraak zijn verschillende mogelijkheden tegen elkaar afgewogen. Naar aanleiding van dit gesprek was de conclusie dat alleen een nieuwe server met voldoende capaciteit niet het complete antwoord was op het vraagstuk. Uiteindelijk is er een schaalbare hosted oplossing voorgesteld. Bovendien kan het management van het bedrijf vanaf elke willekeurige plek op aarde via een internetverbinding de winkels benaderen.

Reactie van de klant

Directeur Gerald ten Have van Gelders Have Groep die zestien AH-winkels in franchise heeft, verklaart zijn keuze voor hosting: “Onze schaalgrootte maakt hosting niet alleen noodzakelijk maar ook aantrekkelijk. We krijgen zo meer flexibiliteit met onze applicaties. Ook kunnen we de software die we gebruiken voor al onze winkels integreren. Pakketten zijn makkelijk uit te breiden en plooibaarder. Terwijl hosting tegelijkertijd minder inspanning vergt, want het onderhoud van applicaties vindt buiten de deur plaats. Ten Have vreest niet te veel afhankelijk van internet te worden. “Veel digitale informatie gaat al via de cloud, denk aan pinbetalingen.”

Ten Have verwacht dat Hollander Techniek als ICT-dienstverlener flexibel is en mee kan denken. “Niet alleen om het maximale rendement uit de gekozen hosting-oplossing te halen, maar ook door rekening te houden met de wensen voor de toekomst. Soms moeten er beslissingen worden genomen en investeringen worden gedaan die ons ook in de toekomst optimaal laten functioneren. We verwachten van Hollander Techniek dat zij ons hierin kan adviseren. Flexibiliteit, snelheid en kwaliteit – met dat laatste doel ik op deskundigheid en betrouwbaarheid – zijn bij deze vorm van dienstverlening essentieel. Eventuele problemen moeten snel en naar behoren worden opgelost.”

Neem contact op

Karin de Bleyser

Karin de Bleyser
Sr. Business Consultant Retail
06-3900 69 25 | 

Mail Karin de Bleyser

Projectinfo

Opdrachtgever:

Gelders Have Groep

Doorlooptijd:

maart 2011 - juni 2011

Locatie:

16 locaties in Nederland

Segment:

Supermarkten

Deel deze pagina: